Zarejestruj się
Pokaż/Ukryj nawigację

Archiwum - 2014

Laureaci PRO Warmia i Mazury (2014)

Wśród nagrodzonych inicjatyw znalazło się m.in. Olsztyńskie Lato Artystyczne, wyścig ,,Jeziorak Challenge” i kampania ,,7 Cudów Mazur”.

 

Organizatorem konkursu jest samorząd województwa warmińsko-mazurskiego wraz Warmińsko-Mazurskim Funduszem „Poręczenia Kredytowe” Sp. z o.o. w Działdowie. Nagrody są przyznawane w czterech kategoriach: „Kultura”, „Sport i rekreacja”, „Turystyka” oraz „Gospodarka”. Jury ocenia przede wszystkim, czy zgłoszony projekt pomógł w promocji gminy, która go przeprowadziła.

Najlepsze wśród kulturalnych przedsięwzięć okazało się Olsztyńskie Lato Artystyczne, przygotowywane przez Miejski Ośrodek Kultury w Olsztynie, jednostkę działającą w ramach Urzędu Miasta Olsztyn. Doceniony został przede wszystkim pomysł połączony ze skuteczną realizacją działań promocyjnych, związanych z jednym z najważniejszych cyklów wydarzeń kulturalnych w stolicy Warmii i Mazur. O skuteczności kampanii Miejskiego Ośrodka Kultury – opartej m.in. na działaniach w internecie, w mediach czy promocji bezpośredniej – świadczą nie tylko liczne artykuły i materiały w mediach, ale przede wszystkim 179 tys. widzów i uczestników OLA.

Sportowym wydarzeniem, które zaowocowało najlepszą promocją, był niezwykły wyścig biegacza i żeglarza zorganizowany przez Urząd Miasta Iławy. Nagroda w kategorii „Sport i rekreacja” została przyznana za ,,Jeziorak Challenge” w niekonwencjonalny sposób pokazujący jeden z największych atutów Iławy czyli Jeziorak. W tym roku jezioro stało się areną zmagań żeglarza Karola Górskiego i ultramaratończyka Michała Złotowskiego. Wyścig wygrał ultramaratończyk, lepszy od żeglarza o ok. 25 minut. Ich rywalizacji przyglądali się nie tylko mieszkańcy i turyści z Iławy, ale i ok. 21 tys. widzów w Internecie.

Wyróżnienie w tej kategorii otrzymał Susz Triathlon 2014 zorganizowany przez Urząd Miejski w Suszu za konsekwentne od 1991 roku budowanie marki Susza, jako polskiej stolicy triathlonu.

Za turystyczne wydarzenie roku została uznana kampania ,,7 cudów Mazur”, przygotowana wspólnie przez samorządy Giżycka, Mikołajek, Mrągowa, Rucianego-Nidy, Rynu oraz Węgorzewa. Jury doceniło umacnianie wizerunku Mazur jako stolicy polskiego żeglarstwa. Projekt – polegający na organizacji cyklu regat wraz z imprezami towarzyszącymi – jest również wyjątkowy ze względu na ścisłą współpracę samorządów z Mazur. Dzięki połączeniu sił o projekcie było w tym roku głośno w całej żeglarskiej Polsce.

Wyróżniony w kategorii „Turystyka” został projekt „Rozwój i promocja E-usług publicznych w Urzędzie Miejskim w Lidzbarku Warmińskim” zgłoszony przez lidzbarski ratusz. W jego ramach przebudowano miejski portal internetowy, który dzięki temu zyskał znacznie większą popularność wśród internautów.

W kategorii „Gospodarka” wyróżnienie zdobyła kampania promocyjna działek inwestycyjnych położonych w Strefach Przedsiębiorczości nad jeziorem Ukiel przeprowadzona przez Urząd Miasta Olsztyna. Jurorów przekonała promocja ogólnopolska oraz działania reklamowe w mediach regionalnych i ogólnopolskich – były to działania skuteczne, dzięki czemu miastu udało się podpisać dwie umowy warte łącznie ponad milion zł.